De onderstaande handleiding legt uit hoe u uw FRITZ!Box handmatig kunt configureren voor edpnet-telefonie gebruik.
Als uw internetverbinding automatisch is geconfigureerd hoeft u niets te doen. Uw telefoonnummers worden dan ook automatisch ingesteld. Automatische configuratie werkt helaas niet als u meer dan 3 nummers wilt configureren. Volg in dit geval de onderstaande gids.
Open uw webbrowser (Chrome, Firefox, ...) en ga naar de webinterface van uw FRITZ!Box. Standaard moet deze bereikbaar zijn op http://fritz.box of http://192.168.178.1. Log in als erom gevraagd wordt.
Klik op Telefonie in het menu links en selecteer Eigen Telefoonnummers in het drop down menu. U wordt doorverwezen naar het tabblad Telefoonnummers. Klik op Nieuw telefoonnummer.
Geef de VoIP-instellingen van uw telefoonnummer in op het volgende scherm:
- Kies Andere provider onder Telephonieprovider
- Telefoonnummer voor de aanmelding en Internal Telephone Number: uw telefoonnummer
Scroll naar beneden en voer uw VoIP-inloggegevens in:
- Gebruikersnaam: uw telefoonnummer
- Wachtwoord: uw VoIP-wachtwoord
- Registrar: sip.edpnet.be
- Het veld Proxy server moet leeg blijven.
Eenmaal het edpnet Telephony abonnement is geactiveerd zal edpnet u de nodige gegevens per mail doorsturen.
Nadien vindt u deze info terug in My edpnet onder de hoofding Mijn Configuratie > Mijn Telefonie > "wijzigen".
Controleer of alle instellingen correct zijn ingevuld.
- Klik op Terug als u iets wilt aanpassen.
- Klik op Verder als de instellingen correct zijn.
Indien de configuratie succesvol is afgerond, dan zal het Status lichtje naast uw telefoonnummer groen worden
U bent bijna klaar! Sluit uw analoge telefoon gewoon aan op de FON-poort van uw FRITZ!Box, zodat u kunt beginnen met het gebruik van edpnet-telefonie.