- Tot voor 1 juli 2017 moest je zelf een berichtje naar jouw huidige operator sturen met daarin het verzoek om jouw contract op een door jou gekozen moment stop te zetten: vanaf 1 juli 2017 heb je de mogelijkheid om tijdens jouw bestelling via Easy Switch aan je nieuwe operator te vragen om dit voor jou te doen.
- Doordat jouw nieuwe operator, nadat jouw nieuwe diensten geactiveerd zijn, een verzoek stuurt naar jouw huidige operator om jouw huidig contract stop te zetten, wordt de lengte van een dienstonderbreking tot een technisch minimum (1) beperkt.
- Tenzij je er zelf voor kiest om jouw diensten gedurende een zelf gekozen periode bij beide operatoren actief te houden (1), is de periode van dubbele facturatie beperkt tot een minimum omdat onder Easy Switch jouw huidige operator moet stoppen met factureren uiterlijk op het einde van de dag die volgt op de dag dat hij door jouw nieuwe operator wordt verzocht om jouw contract stop te zetten.
- Indien voor de activatie van jouw nieuwe diensten het bezoek van een technieker vereist is, dan heb je de keuze om voor ieder bezoek een afspraak te maken binnen een tijdsblok van een halve dag (zijnde ’s morgens of ’s middags) of een volledige dag. Zo kan je je beter organiseren. Indien de technieker zich niet aan de vastgelegde afspraak houdt, dan kan je jouw nieuwe operator schriftelijk contacteren om hiervoor een compensatie van €10 te vragen. Jouw operator kan deze verrekenen op jouw eerstvolgende factuur, of via een aparte creditnota.
(1) Jouw diensten gelijktijdig actief houden bij jouw huidige en nieuwe operator is enkel mogelijk indien je van internettechnologie (bijvoorbeeld indien je overstapt van een kabeloperator naar een DSL-operator) of van woonplaats verandert. In geval van telefonie is het technisch niet mogelijk om jouw nummer gelijktijdig actief te hebben bij 2 verschillende operatoren.